December 18, hétfő - Így építs karácsonyfát könyvekből + Karácsony Book Tag /051

Sziasztok!
Kilenc napja nem volt semmi aktivitás a blogon. Már rajta vagyok egy újabb képeslap elkészítésén, de ez már most érzem, hogy nem lesz olyan jó, mint az eddigiek, mondhatni kissé gagyi. Majd meglátom, kikerül-e a blogra bejegyzés formájában.
Ma egy eléggé könyves bejegyzéssel készültem, nem is emlékszem, mikor volt utoljára ilyen, és már nagyon izgatott vagyok miatta. A bejegyzést két részre osztanám, az első részben bemutatom a mai mesterművemet, a Könyves Karácsonyfát és segítek nektek is elkészíteni, a második fázisban pedig egy karácsonyi könyves taget fogok kitölteni. Szerintem lássunk is hozzá.
Széljegyzet: holnap nagyon fogom utálni magam, hogy ma blogolással töltöttem a drága időmet, amit irodalomtanulásra is fordíthattam volna. Na mindegy, majd csak összekaparok valamit abból a dogából, bár nem ártana az ötös, mert 4,33 az átlagom...


Íme, itt láthatjátok életem első könyvekből épített karácsonyfáját! Nekem nagyon-nagyon tetszik, teljesen odavagyok meg vissza tőle, és baromira hangulatos lett. Nem gondoljátok? Gyorsan helyet is változtattam és idegurítottam a székemet elé, hogy itt üljek mellette írás közben :)
Az elkészítése igazán egyszerű, egyáltalán nem vesz igénybe sok időt. Legalulra én hat darab könyvet helyeztem el köralakban tudjátok, mint amikor ördögöt űztök..., ezek a Végzet Ereklyéi-sorozat részei, de bármilyen könyv megfelel, a lényeg, hogy ne csússzon ki az egész alól. Ezután fokozatosan pakoltam rá a további könyveket, eleinte még ugyanígy hatot-hatot, majd később már csak ötöt, négyet és így tovább. Eleinte használjátok fel a vastagabb könyveiteket és utána térjetek át a vékonyabb gerincű kötetekre. A tetejére úgy pakoltam, hogy amikor már csak egyesével raktam fel őket, mindegyiket egy kicsi szöggel elfordítottam az előzőhöz képest, hogy ne csak egy kupac könyv legyen a tetején. Egyébként legfelülre használtam fel a kötelező olvasmányokat, alulra pedig inkább a kedvenc könyveimet pakolásztam. Miután elkészültem, meggyőződtem arról, hogy elég stabil lett a karácsonyfa, ebben anyu segítségére támaszkodtam, és ahol még billegett, ott kipótoltuk egy-egy vékonyabb gerincű könyvvel. Mint amikor a billegő bútorokat támasztod alá a bizonyítvánnyal.

Kibiztosítottuk, hogy sehol ne inogjon meg, majd a tetejére ültettünk egy plüssfigurát (ez a húgom ötlete volt, én meg beleegyeztem, hadd legyen benne neki is egy kis öröme). Ezt követték a karácsonyi fények. Én egy, a Pepcoból beszerzett karácsonyi égősort használtam fel ehhez. Nem fizetett reklám, de rohadtul tetszik az égősor. Eredetileg azt hittem, hogy sima fehér fényű, de nem, hanem piros-sárga-zöld-kék színes. A fénye nagyon élénk, akárcsak a színek, és szuper a minősége. Emellett nem is került sokba. Szóval ezt óvatosan feltettük a karácsonyfánkra, a könyvekbe bele is tudtuk néhol akasztani, a tetején pedig ráültettük a plüssfigurát, hogy biztosan a helyén maradjon.
Egy dologra hívnám fel a figyelmet ezzel kapcsolatban. Ezek az égősorok többnyire árammal működnek, ami annyit jelent, hogy a használatukhoz konnektorra van szükség. Éppen ezért javaslom, hogy konnektor közelében építsétek meg a fátokat. Én ezt elfelejtettem. Szerencsére van hosszabbítónk, de a fát pont az ajtó mellett építettük, ezért félő, hogy a szobába való belépéskor felbukunk a zsinórban. Ezt majd remélhetőleg egy ráterített szőnyeggel fogjuk orvosolni. Azért ti ezt vegyétek figyelembe, ha tehetitek.

Ezek után már nincs más hátra, mint hátra, el is készültünk a könyves karácsonyfánkkal. Mindenképp próbáljátok ki ti is, és ha megcsináltátok, mutassátok meg nekem. Elküldhetitek Facebookon, Teddy Fmb Jay néven találtok meg :)

Kép forrása

Most pedig térjünk át a Karácsony Book Tag-re, amit ITT találtam. Többféle taget végigfutottam, de végül ezt választottam. Szerintem nézzük is :)

1. Várakozás - a karácsony igazi izgalma
Melyik könyv(ek) megjelenését várod idén a legjobban?
Nos, amit én idén egész évben vártam, az már megjelent, Cassandra Clare Árnyak ura című regényéről beszélek. Imádom az árnyvadászos könyveket, és nagyon kíváncsi vagyok már az Éjfél kisasszony folytatására. Nagyon remélem, hogy ott találom majd a karácsonyfa alatt, de ha nem, majd beszerzem januárban a szülinapi pénzemből :))

2. Karácsonyi dalok, énekek
Egy könyv vagy író, aki/ami ha szóba kerül, akkor csak dicshimnuszokat tudsz zengeni róla?
Az előbb említett Cassandra Clare-ről és a könyveiről Csokóval meg Hópihével ódákat tudunk zengeni és órákig képesek vagyunk eldumálgatni róluk vagy vitába bonyolódni, hogy ki a legjobb karakter :) Egyébként őmellette a másik nagy kedvencem Veronica Roth és az ő Beavatott-szériája, ami egy elég megosztó könyv, de én teljesen odavagyok érte, már négyszer olvastam a címadó első kötetet és kétszer-kétszer a Lázadót és a Hűségest. Idén, akarom mondani jövőre sort kerítek rájuk angolul is.

3. Mézeskalács házak
Melyik könyvnek vagy sorozatnak van a legjobban felépített világa?
... Esetleg meglepődtök, ha a Végzet Ereklyéit és a Pokoli szerkezeteket és a folyamatban levő Gonosz fortélyokat mondom? :)) Egyszerűen fergeteges, és soha nem fogok rájönni, hogy hogy lehet ilyen összetett világot felépíteni ilyen tökéletes és életszerű módon. Sokan említettek fel hibákat az Árnyvadászok világában, de én egyszerűen annyira belefeledkeztem a történet és a helyszínek és az egész rendszer kidolgozottságába, hogy ezek aligha tűntek fel olvasás közben.

4. A karácsonyi ének
Kedvenc karácsonyi klasszikus, vagy egy karácsonyi könyv, amit nagyon el akarsz olvasni:
Mindkettőre mondanék egyet, az elsőre mindjárt a pont címadó könyvét, Charles Dickens Karácsonyi énekét választanám, amelyet a tavalyi karácsonyra kaptam, de már idén év elején még Singvogel kollégától tudjátok, amikor még beszéltünk néha. Ja, amúgy már kb másfél hónapja nem írt. Én nem akarom erőltetni ezt. A karácsonyi könyv, amit el akarok olvasni John Green, Mauren Johnson és Lauren Myracle közös könyve, a Hull a hó. Már nagyon régóta pályáztam rá, és múltkor tök véletlenül a kezembe akadt a könyvtárban, így nem volt kérdés, mi jön velem. Jelenleg amúgy Cselenyák Imre Arany Jánosról írt regényét olvasom, de nagyon lassan haladok vele. És még a szünetre kaptunk két kötelezőt is, Hoffmanntól az Arany virágcserepet és Puskin Anyeginjét. Ó, anyám!

5. Karácsonyi édességek
Melyik könyvet szeretnéd megkapni karácsonyra?
A listám gyakorlatilag kimeríthetetlen. Az előbb említettem Clare Árnyak ura című könyvét, de emellett is rengeteg könyvre pályázom, ilyen például az Árnyak és Jelek Veronica Roth-tól, a Mikrofonpróba az egyik kedvencemtől, Rácz-Stefán Tibitől, a Hazug csajok társasága Sara Shepard tollából, és még sorolhatnám. Néhány angol nyelvű könyv is a kívánságlistámra került.

6. Gyertyák az ablakodban
Melyik könyvtől érzed azt a puha, bolyhos, meleg átölelős érzést?
Fogós kérdés. A legtöbb könyvem démonokról, meg kaszabolásról szól, ami nem éppen az a puha bolyhos izé. Szóval igyekeztem kicsit hétköznapibb irányba terelni a gondolataimat, így Papp Dóra Tükörlelkek című könyveit mondanám.

7. Karácsonyfa meg a díszek
Melyek a kedvenc karácsonyi borítóid?
Az előbb említett, várólistás Hull a hó, valamint egy kívánságlistás könyv, a My True Love Gave To Me. Ennek elég meglátnom a címét és betapad az a szám, hogy On the twelfth day of Christmas my true love gave to me...

Kép forrása
Kép forrása
8. Karácsony öröme
Mi a kedvenced a karácsonyban és/vagy melyek a kedvenc karácsonyi emlékeid?
Egy Budapest-mániás vidéki lánynak nyilván a legjobb dolog a karácsonyban, ha eljuthat a Vörösmarty téri adventi vásárba, ami egy hatalmas élmény volt nekem idén. Egyébként gyerekkoromból sok szép emlékem van a karácsonyról, gyakran ez volt az az időszak, amikor távol élő rokonaink látogatóba jöttek és együtt lehetett a család. Azóta nagybátyámék már évek óta itt élnek, de akkoriban véget ért egy csodaszép korszaka az életemnek, amely már csak szép emlékek formájában marad meg számomra, és félek, hogy ezek az emlékek idővel elhalványulnak.

Ennyi lett volna ez a mai bejegyzés. Remélem, ti is legalább annyira élveztétek, mint én :) A taget nyugodtan viheti, aki szeretné, aki pedig megcsinálja a karácsonyfát, küldje el nekem Facebookon, és még akár ki is kerülhet a blogra :)
Majd hamarosan jelentkezni fogok, addig is
legyetek nagyon jók, és ha karácsonyig nem sikerülne bejegyzést írnom, akkor nagyon kellemes ünnepeket kívánok minden olvasómnak, legkésőbb december 28-án érkezem egy nagyon különleges bejegyzéssel :)
FMBxxx

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Szeptember 22, péntek - #realismtest: Cseresznyék /019