December 2, szombat - Egy nap velem Budapesten :)) /047

Sziasztok!!


Éppen úton vagyunk Budapestre a szüleimmel. Még sosem jártam a híres Vörösmarty téri adventi vásárban, és most éppen ezt az álmomat fogjuk valóra váltani. Úgy döntöttem, velem tarthattok a mai napon és igyekszem jegyzetelni nektek napközben, hogy eképpen itt lehessetek velem ezen az izgalmas kalandon. Szóval kezdjük el :)


11:53
Fél órányi szarakodás után sikerült aktiválni a mobilnetemet, mert a vonaton hiába van wifi, ez még ahhoz is szar, hogy legalább az e-mailemet meg tudjam nyitni. Egyébként felváltva gyönyörködöm a csodaszép hófehér tájban és imádkozom, hogy a mai napon tartson ki a telefonom, és ne merüljön le, mert eredetileg csak zenehallgatáshoz töltöttem fel, ez a blogbejegyzés elég spontán jött. Kicsit több, mint egy órája indultunk el személyvonattal, még kb még egyszer ennyire saccolom az utunkat. Addig is hallgatom a legkedvencebb (létezik ilyen szó?) együttesem, a The Script szeptemberben kijött albumát, a Freedom Childot (bűntudatom van, mert a mai napig egyszer sem hallgattam végig minden számot, de mostanra már párszor túl vagyok rajta) és teljesen beleszerettem a Mad Love című számba ❤



12:23
Megtaláltam az abszolút energiatakarékos üzemmódot a telefonon, szóval talán lesz rá módom, hogy kihúzzam valahogy a mai napot. Egyébként benéztem az út hosszúságát, ugyanis pár perc és megállunk Kelenföldön, ahonnan már csak egy megálló a Déli pályaudvar. Aki követ egy ideje, tudhatja, mennyire imádom Pestet. Mindig izgatott vagyok, ha ide jöhetek, ez most sincs másképp. Megérkeztünk Kelenföldre, szóval már tényleg mindjárt végállomás :) Elsőként az adventi vásárt célozzuk meg kevéske úti céljaink közül. Majd meglátom, honnan tudok legközelebb jelentkezni.

Közeledünk... :)))

12:31
Most indult tovább a vonat Kelenföldről. A mellettünk levő peronon várakozott egy néni cilinderben, amire anyu nem tudta megállni, hogy ne nyögje be, hogy a néni valószínűleg reggel nem vette észre, hogy rossz sapkát vett le a fogasról. Mert ez a hóemberé. Hát sírok a röhögéstől :D

12:41
Leszálltunk a vonatról a Déli pályaudvaron és majdnem nekem jött egy galamb (fúúú de utálom őket). Innen indulunk mindjárt metróval a Deák térre és onnan gyalog megyünk a vásárba. *-*

13:45
Végigjártuk nagyjából a vásárt (hah, ha én itt nekiállnék mindent végignézni, holnapután se érnénk haza), úgyhogy, hogy anyuéknak is legyen egy kis örömük, megcélozzuk a Duna-partot. Addig is íme néhány kép a vásárról. Nem kellett csalódnom. Sokkal nagyobb, mint a mi városunk adventi vására, és sokkal változatosabb. Gyönyörűek és hangulatosak a dekorációk (már alig várom, hogy este visszatérjünk, amikor már ki lesz világítva), és van egy Instagramos keret is, Vörösmartygram néven, amiben lehet fotózkodni. Igen, én is fotózkodtam benne, de ezt nem osztom meg veletek, sorry :))

Valóra vált álmom, a Vörösmarty téri adventi vásár *-*


14:11
Végigsétáltunk a Rakparton a Vörösmarty tértől egészen a Parlamentig, megnéztük a szemben levő Budai Várat, meg minden egyebet, és most itt vagyunk a Parlament közelében, a Holokauszt emlékére készített cipőszobrocskáknál. Másodszor járok itt, de megint bőgök. Ez szörnyű.

Kicsit csípős az idő, de jó a hangulat :)


14:56
A WestEndben várakozom a mosdó mellett és várom a családot. Az ujjaim totál lefagytak, alig tudok pötyögni. Mindjárt célba vesszük a forrócsokist, onnan jelentkezem majd, legalábbis rajta leszek :)

15:31 - csodáljuk meg közösen naplementében a Libri-feliratot
a WestEnd tetejéről :D

15:44
Úton vagyunk a WestEndből vissza a Szent István Bazilikához, ahol valami ingyenes orgonakoncert cuccos van. Ugyan nekem nem sok kedvem van hozzá, de anyu mindenképp bele akar hallgatni, és ha már egyszer miattam jöttek fel Pestre, ennyi jár neki, hogy elmenjünk, különben sem jártam még ott. Egyébként, anyu túlkomplikálásának hála körülbelül 15-20 percünkbe telt megtalálni, hogy pontosan hol van a Forró Csoki Fesztivál, de egyébként nem csalódtam, kaptam egy pohár epres-fehér-forrócsokit, és valami isteni *-*

A lényeg, hogy jó a fókusz a telefonomon :P

16:30
Elhagytuk a Bazilika épületét. Gyönyörű kívül-belül egyaránt. Sajnos az orgonacsodáról nem tudok nyilatkozni, ez nem az én világom. Gyújtottunk gyertyát is, most pedig szétnézünk az itteni vásárban is (mindenképp szükségem van egy forró teára), aztán visszamegyünk a Vörösmarty térre, hogy megnézzük kivilágítva. Fogalmam sincs, mikor jutunk haza, de kezd fájni a vállam a táskától és a lábam a sok meneteléstől. Ja, említettem, hogy vettem zsákbamacskát?

A Szent István Bazilika. Megkukkantottuk a Szent Jobbot is, de arról sajnos
nem készítettem képet.

16:56
Visszatértünk a Vörösmarty térre. Az az utca, amelyiken ideérkeztünk, így kivilágítva egy irgalmatlan nagy giccsparádé, de őszintén szólva azért tetszik. Íme néhány karácsonyi fény, többek közt a Deák téri óriáskerék.


17:28
Kezd retek hideg lenni, és a lábam is nehezen bírja már, így rávettem a klánt, hogy célozzuk meg a következő vonatot, ami 18:20-kor indul a Déliből, így Kelenföldön tervezünk felszállni. Lefotózgattam Budát sötétben is, most pedig suhanunk a négyes metró felé. Kitartás, lábam!



18:36
Tartozom egy vallomással. Sajnos a nap során nem tudtam annyiszor írni, ahányszor szerettem volna, így abba a bejegyzésbe, amit majd Ti láthattok véglegesen a blogon, sok mindent utólag írtam bele. Azért bízom benne, hogy így is érdekes lesz :) Most már a hazafelé tartó vonaton ülök, őszintén szólva elég kényelmetlenül, mert kénytelenek voltunk egy úr mellett helyet foglalni, lévén nem volt szabad négyes ülés - legalábbis itt. Ugyanis ez a retek vonat úgy zúzott be a kelenföldi állomásra, hogy ha előbbre akartunk volna ülni, akkor futhattunk volna úgy fél kilométert, hogy az elejét elérjük. Így aztán hátul kellett felszállnunk, ezek az S10-es vonatok pedig olyanok, hogy nem lehet közlekedni a kocsik között. Szóval ja, ssszíívás a javából.

19:16
Látszik, hogy elhagytuk az útba eső legnagyobb állomást, mert rengetegen szálltak le, köztük kedves utastársunk is, így már egész jól elférünk. Összedisznólkodtam itt mindent a pogival, amit az állomáson vettünk, úgyhogy inkább meghagyom otthonra, ahol már szabadon morzsázhatok. Lassan ideje lenne kibontanom a zsákbamacskámat is, amit az Alexandrában vettem a WestEndben.



21:09
Sikeresen hazatértünk. Nagyszerű, ám fárasztó napot tudhatok magam mögött, de szerintem igazán megérte. Budapest gyönyörű, és továbbra is odavagyok érte meg vissza. Mondanám, hogy mindenütt jó, de legjobb otthon, de na. Budapest sokkal nagyobb, mint *Kukutyim*, és továbbra is fenntartom, hogy egyszer ott fogok élni.
Egyébként a vonaton kibontottam a zsákbamacskámat, és Maggie Stiefvater Shiver című könyve volt benne, kemény borítóval (jó, kicsit csaltam, mert megtapiztam és direkt kemény borítósat hoztam). Gyönyörűszép, már nagyon várom, hogy majd elolvashassam. Ha szeretnétek belőle kritikát, jelezzétek nyugodtan, ha nagyon tetszik, úgyis írok :))

Kép forrása

Hát, így telt a mai napom. Remélem, élveztétek ezt a kis bepillantást a budapesti kirándulásomba ezekkel a csodás exkluzív fotókkal ;)
Széljegyzet: a képek mind sajátok, kivéve a könyvborítót és a hópelyheket. A hópelyhek forrása itt van, a könyvborítóét pedig odaírtam. Most már nincs energiám lefotózni nektek.
Az előző Budapesten kalandozós-osztálykirándulásos-operakalandos bejegyzést megnézhetitek ide kattintva. A hétvégén már nem valószínű, hogy jelentkezem, szóval majd jövő héten találkozunk, addig is jó pihenést,
legyetek jók!
FMBxxx

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

December 15, vasárnap - Magammal viszlek a Vörösmarty téri vásárba | Intsant Kriszmösz-zeneajánló /137

Május 19, szombat - Régi VS Új vízfestékkészletem /086

Szeptember 22, péntek - #realismtest: Cseresznyék /019